TRWA NABÓR DO 2 EDYCJI
COACHINGOWEGO PROGRAMU ROZWOJU OSOBISTEGO
W RYTM SERCA
Informacje o programie i opinie uczestniczek 1 edycji znajdują się TU
10 miesięcy drogi W RYTM SERCA
Planowany harmonogram
coachingowego programu rozwoju osobistego
W RYTM SERCA
1. OBSERWATOR, PROCES, MAPA
Warsztat ma na
celu wyposażenie uczestniczek w podstawowe narzędzia, które będą używane w
czasie całego procesu W RYTM SERCA:
-proces
obserwacji (istota, typy, zastosowanie)
- proces uczenia
się i rozwoju
- mapa
KTO/CO/JAK – diagnoza osobista
Każda sensowna zmiana wymaga diagnozy stanu
obecnego. By zmieniać, trzeba najpierw wiedzieć, Kto/Co i Jak jest. Trzeba więc
najpierw zobaczyć prawdę (w prawdziwym kształcie; obserwacja).
Dowiesz się jak obserwować samą siebie i
rzeczywistość.
Praca pomiędzy warsztatami:
Rozpoczniesz praktykę obserwacyjną i tym
samym widzenie prawdy. Rozpoczniesz proces obserwowania siebie i swojego życia
w różnych obszarach. Tym samym – rozpoczniesz proces wzrostu
samoświadomości.
2. PODZIEMNA RZEKA
Praca na
zasobach wrodzonych oraz potencjale wrodzonym (naturalna predyspozycja
wynikająca ze schedy rodzinnej)
Nie rodzimy się jałowi, ani puści. Każdy z
ludzi jest wyposażony w naturalne predyspozycje. Na warsztatach zidentyfikujemy
nasze naturalne zasoby oraz potencjał (temat, jaki mamy do rozwoju podczas
naszego życia). Praca z przodkami – efektem jest uświadomienie sobie ciągłości
rodu i wpływu przodków na nasze życie.
Praca pomiędzy warsztatami:
Rozpoczniesz pracę nad integrowaniem się ze
swoim bogactwem i tym samym zaczniesz się zaprzyjaźniać ze sobą i siebie
doceniać, a także szanować znaczenie swoich przodków. Zaczniesz stawiać pytanie
o cel Twojego życia.
3. ZASOBY NABYTE
Praca na zasobach nabytych w toku życia.
Identyfikacja.
Główny potencjał osobisty – perspektywa JA
i otoczenia.
Nawet,
gdy myślimy, że niczym nie dysponujemy – mamy wiele. Zidentyfikujesz zasoby,
jakie posiadasz. Oraz zobaczysz swoje zasobne odbicie w lustrze innych osób.
Określimy
Twój główny, bieżący potencjał, jaki domaga się rozwoju.
Praca pomiędzy warsztatami:
Będziesz
kontynuowała pracę nad integrowaniem się ze swoim bogactwem, które sama
stwarzasz. Rozpoczniesz pracę nad umacnianiem przekonania o swojej zasobności.
4. WARTOŚCI
Praca na fundamentalnych wartościach
osobistych – identyfikacja, segregacja, znaczenie.
Wartości są fundamentem naszej osobowości i
kształtują naszą tożsamość. Określisz
i zdefiniujesz swoje fundamentalne wartości.
i zdefiniujesz swoje fundamentalne wartości.
Praca pomiędzy warsztatami:
Rozpoczniesz pracę nad znaczeniem swoich
fundamentalnych wartości i ich wykorzystaniem w decyzjach codziennego życia.
Tym samem rozpoczniesz pracę nad sensem w swoim życiu.
5. WEWNETRZNE TRIO
Praca na
fundamentalnych aspektach osobowości – wewnętrznym dziecku, wewnętrznym
rodzicu, dorosłym. Diagnoza w/w aspektów oraz ich wzajemnej konstelacji.
Analiza konsekwencji konstelacji wewnętrznego trio.
Dowiesz
się kim jest Wewnętrzne dziecko, rodzic i dorosły oraz za co odpowiadają.
Zdiagnozujesz, jakie masz wewnętrzne dziecko, rodzica i dorosłego oraz ich
wzajemną konstelację. Określisz, jakie chcesz, by były Twoje poszczególne
aspekty osobowości oraz ich wzajemna konstelacja. Stworzysz pomysły realizacji
pożądanego efektu konstelacyjnego.
Praca pomiędzy warsztatami:
Podejmiesz się świadomego obserwowania
swoich aspektów osobowości w realiach codziennych. Rozpoczniesz dbanie o nie w
sposób taki, by uzyskać pożądany efekt. Tym samym rozpoczniesz świadome bycie i
dzięki temu będziesz mogła zrozumieć i wspierać siebie.
6. ANALIZA TRANSAKCYJNA
Dialog
wewnętrzny. Zarządzanie wewnętrznym trio. Diagnoza potrzeb – perspektywa
dziecka i rodzica oraz diagnoza okoliczności i możliwości – perspektywa dorosłego
w widzeniu bliskim i szerokim. Selektywność. Decyzyjność. Działanie na korzyść
własną.
Nauczysz się rozpoznawać potrzeby serca
(Wewnętrznego dziecka) oraz Perspektywę wewnętrznego Rodzica. Zdiagnozujesz
sposób wewnętrznej komunikacji i jej konsekwencje.
Praca pomiędzy warsztatami:
Podejmiesz się zarządzania sobą w oparciu o
analizę potrzeb i perspektywę poszczególnych aspektów osobowości. Rozpoczniesz
pracę nad konstruktywnymi negocjacjami ze sobą samą
i działaniu na korzyść własną. W świadomy i proaktywny sposób będziesz działała na korzyść siebie samej.
i działaniu na korzyść własną. W świadomy i proaktywny sposób będziesz działała na korzyść siebie samej.
7. MYŚLI – EFEKT WPŁYWU
Myśli a efekt – mechanizm. Mapy myślowe.
Strategie zarządzania sobą.
Zależność pomiędzy myślą,
emocjami, psychosomatyką i behawiorem w ujęciu krótkodystansowym – poznanie mechanizmu
łańcucha „myśl-efekt”. Efekt wpływu łańcucha „myśl-efekt” – na organizm,
człowieka, środowisko zewnętrzne. Zarządzanie łańcuchem myśl – efekt.
Dowiesz się, jak myśli wpływają na Ciebie i
Twoje życie. Nauczysz się tworzyć ścieżki wpływu, które pomogą Ci w świadomym
dokonywaniu wyborów w celu kreowania życia o jakości, jaką wybierasz. Dowiesz
się o sposobach interweniowania na szlaku łańcucha „myśl-efekt”, by działać na
swoją korzyść.
Praca pomiędzy warsztatami:
Będziesz praktykowała zarządzanie sobą w
kierunku pożądanego efektu.
8. PRZEKONANIA – EFEKT WPŁYWU
Zależność pomiędzy myślą, emocjami,
psychosomatyką i behawiorem w ujęciu długodystansowym – poznanie mechanizmu
łańcucha „przekonanie-efekt”. Efekt wpływu łańcucha „przekonanie-efekt” – na
organizm, człowieka, środowisko zewnętrzne. Diagnoza przekonań. Segregacja
przekonań na wspierające i ograniczające. Praca z przekonaniami
ograniczającymi.
Dowiesz się, jak pozornie niepozorne myśli
mogą zmieniać się w przekonania determinujące jakość Twojego życia.
Rozpoczniesz diagnozę swoich przekonań dotyczących różnych obszarów życia.
Praca pomiędzy warsztatami:
Będziesz kontynuowała diagnozę =
rozpoznawanie swoich przekonań dotyczących różnych obszarów życia i proces ich
segregacji. Podejmiesz proces weryfikacji przekonań, tym samym rozpoczynając
uwalnianie się z przekonań destruktywnych i wzmacniając przekonania
konstruktywne.
9. NOWE / WIZJA
Kim Jestem –
wielopoziomowa diagnoza Kobiety, którą jestem i życia, jakie wiodę.
Kim Chcę Być - stworzenie wizji siebie, jaką chcę być i życia, jakie chcę wieść.
Zobowiązanie wobec siebie samej.
Kim Chcę Być - stworzenie wizji siebie, jaką chcę być i życia, jakie chcę wieść.
Zobowiązanie wobec siebie samej.
Otworzysz
swoje własne horyzonty i staniesz się wizjonerką, określając, kim chcesz być i
jak chcesz żyć. Wszystko spójnie ze sobą. Podejmiesz się zobowiązania i zrobisz
pierwszy krok w kierunku siebie z wizji.
Praca pomiędzy warsztatami:
Będziesz pracowała nad integracją wizji
siebie w sobie i jej ugruntowaniem oraz umocnieniem. Poczujesz nowe możliwości.
10. CEL i EFEKT
Cel – istota i cechy. Określenie swojego
celu oraz efektu, jaki chcę dzięki niemu osiągnąć.
Dowiesz się, czym jest cel i jakie jest
jego znaczenie. Dowiesz się, jak prawidłowo tworzyć cel. Określisz, jakie
korzyści zrealizujesz dzięki wyznaczonemu celowi.
Praca pomiędzy warsztatami:
Określisz
konsekwencje wynikające z braku realizacji obranego celu. Rozpoczniesz
tworzenie konspektu działań obliczonych na realizację obranego celu i
osiągnięcie wymarzonego efektu.
11. DROGA
Stworzenie strategii działań obliczonych
na osiągnięcie obranego celu i uzyskania pożądanego efektu.
Zasady efektywnego przemierzania
drogi.
Dowiesz się, jakie etapy ma droga i jakie są
jej właściwości. Stworzysz swój własny projekt obliczony na realizację
postawionego celu. I przeanalizujesz kim jest ta, która idzie drogę oraz czego
potrzebuje podczas przemierzania drogi.
Praca pomiędzy warsztatami:
Dokończysz pracę nad projektem i rozpoczniesz
proces jego realizacji.
12. PLONY/BOGACTWO
Szeroka perspektywa - zebranie bogactw z
całej drogi W RYTM SERCA.
Praca przed warsztatami:
Zanalizujesz drogę W RYTM SERCA (proces) –
wyłuskasz swoje osiągnięcia, odkrycia, zdobytą mądrość.
Zajęcia: domknięcie drogi – praca na uznaniu
i wdzięczności.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz